torstai 11. elokuuta 2011

Yksityisopetuksessa

Tänään oli ensimmäinen uintitekniikan opetustunti. Olimme yhdessä Jaanaban kanssa Aqua Plussan Kaitsun opissa. Lähdettiin siis ihan alusta liikkeelle: liukumisesta, potkuista, hengityksestä, käsien liikkeestä.. Moni asia sujui hyvin, ja jos ei sujunut, niin sain parannettua. Olimme kuulemma harvinaisen hyviä oppilaita. ;) Itsellekin tuli todellisia onnistumisen fiiliksiä, kun oikeasti sai otettua sitä henkeä tukehtumatta siihen veteen. ;)

Lopuksi olimme siinä pisteessä, että toinen käsi oli suorana eteenpäin liu'ussa ja toinen teki töitä hengityksen kanssa ja jalat potki. Mahtavaa tämä mun uinnin selittäminen, kun ei tiedä mistään mitään. :D No siis sillä tekniikalla pääsin sen 10-15 metriä mitä oli tarkoituskin, kunnes käännyttiin takas tulosuuntaan. Eikä happikaan loppunut, ja jos en saanut jollakin vedolla tarpeeksi happea, niin ei tullut paniikkia, vaan seuraavalla kerralla vain korjasin tilanteen. Ja hei, kun ottaa oikeasti huomioon, että edellisellä uintikerrallani pääsin vaparilla 5 metriä ja sit oli pysähdyttävä, niin johan tuntui onnistumiselta! :) Mä olin niiiin iloinen tämän kerran jälkeen! Ehkä mä joskus opin uimaan! Töitä pitää vaan tehdä.

Kotitehtäväkin tuli, ja lauantaina pitää mennä uimahallille harjoittelemaan. Ja sunnuntaina sitten uusiksi Kaitsun oppiin.

Uimista ennen käytiin Sportiassa, ja mä olisin niin halunnut tämän takin punaisena. Oli tarjouksessa. Mutta käytin järkeä, ja jäi kauppaan. Edelleen se kummittelee mielessä! ;)

6 kommenttia:

  1. Mulla taitaa olla tuo takki :D Tai itse asiassa taisin ostaa edellisvuoden mallin, kun sain halvemmalla. Myyjä oli sitä mieltä, että käytin järkeäni ;)

    VastaaPoista
  2. Hyvin selitetty uinti. Mulle menee ainakin perille vain silloin kun ei käytetä mitään kovin teknistä sanastoa. =)
    Hyvä me!

    VastaaPoista
  3. Ooh, kuulostaa hauskalta! Kuuluiko nää tunnit siihen teidän triathlonkouluun vai onko tää ihan jotain erikseen o(s)tettavia tunteja? Mitäs jos ei osaa yhtään uida vaparia, siis ei yhtään? Opettaako ne tarvittaessa alusta asti?

    VastaaPoista
  4. Ammi, mistä sä ostit ja mitä muuta?

    Jaanaba, todellakin hyvä me! :D

    Laura, nää on erikseen ostettavia tunteja. Otettiin Jaanaban kanssa 2 yksityistuntia kahdelle. Hinta on 65 euroa tunnilta, eli molemmille tulee 65 euron lasku, kun käydään kahdesti. Ja kyllä kannatti/kannattaa! Siis nimenomaan mä en osaa uida vaparia, en yhtään. Väkisin väännettyä pääsen viisi metriä ja sitten meinaan hukkua ja on lopetettava. Siitä siis lähdettiin liikkeelle, eli opetettiin liukumista mahallaan, liukumista kyljellään jne. Ihan alusta asti. On sitten ennen koulun alkua edes jonkinlainen lähtökohta. :)

    VastaaPoista
  5. Huomenta, mää oon vieläkin hämmästynyt, että meidän käsivedot menivät tosi mallikkaasti eikä mitään kämmenen veteenlässähdyksiä tullut. Hyvä me.

    Tänään sitten omatoimista harjoittelua ainakin mulla.

    VastaaPoista
  6. Jaanaba, palailin juuri uimahallilta ja kaupoista. Ensinnäkin Seinäjoelta ei löydy pyöräilykamppeita, onkohan se Sportia huomenna auki? Tekis mieli hakea se takki, hanskat ja rintsikat.. ;) Mutta tuo uiminen, oli kyllä tänään taas niin hankalaa! Parempaa kuin ennemmin, mutta silti.

    VastaaPoista